Grudzień w teatrze
29 li. 2017 - 07:55 – red. wydania: promocja@rc.fm
Repertuar Teatru im. W. Bogusławskiego w Kaliszu
SZCZEGÓŁOWY REPERTUAR WRAZ Z OPISAMI SZTUK ZNAJDZIESZ TUTAJ
DUŻA SCENA
PREMIERA PREMIERA PREMIERA
Podwyżka
Georges Perec
Przekład Jacek Olczyk, Reżyseria i opracowanie muzyczne Beniamin M. Bukowski,
Scenografia Katarzyna Stochalska, Inspicjent Agnieszka Kasprzak
Obsada:
Agnieszka Dzięcielska, Małgorzata Kałędkiewicz, Ewa Kibler, Kama Kowalewska,
Bożena Remelska, Dawid Lipińsk, Lech Wierzbowski
Podwyżka to pełna absurdalnego humoru sztuka francuskiego eksperymentatora Georgesa Pereca. Główny bohater, jeden z trybików wielkiej korporacyjnej machiny, zdobywa się na odwagę i postanawia udać się do Kierownika Działu po podwyżkę. Sześć głosów w głowie bohatera kłóci się o to, jak najskuteczniej osiągnąć zamierzony cel.
Zegarmistrzowska precyzja formy, niespodziewane pojawienie się zaraźliwej choroby i ciąg absurdalnych perypetii, które prowadzą do nieoczekiwanego finału. A wszystko to zamknięte w pięćdziesięciu króciutkich odsłonach rozsadzających granice teatru.
Premiera 2 grudnia 2017 Scena Scena Kameralna
O dziewczynce, która podeptała chleb
Magda Fertacz
na motywach baśni Hansa Christiana Andersena
„Dziewczyna, która podeptała chleb"
Reżyseria Przemysław Jaszczak, Scenografia Zuzanna Srebrna, Kostiumy Adam Królikowski, Muzyka Piotr Klimek, Ruch sceniczny Michał Ratajski, Projekcje Agnieszka Waszczeniuk, Asystentka reżysera Roksana Miner, Inspicjent Agnieszka Kasprzak
Obsada:
Urszula Chrzanowska (gościnnie), Agnieszka Dzięcielska, Jacek Jackowicz, Ewa Kibler, Kama Kowalewska, Wojciech Masacz, Michał Szostak (gościnnie; debiut aktorski), Marcin Trzęsowski
Amanda rodzi się wściekła. Wściekła na swoich przodków i na przodków ich przodków. Wściekła na to, że żyli i żyją w biedzie i dlatego i ona musi w niej żyć. Amanda nie lubi much i tego, że na nic w domu nie ma pieniędzy, mimo, że rodzice ciężko pracują, starają się, harują. Ale nie stać ich, żeby kupić Amandzie nową sukienkę, czy nowe buty, czy opłacić wymarzone lekcje gry na wiolonczeli. Z tej wściekłości Amanda robi rzeczy brzydkie, bardzo okrutne, których się nie wstydzi. Kiedy rodzice zmuszeni są sprzedać jej ukochaną wiolonczelę, Amanda robi się jeszcze bardziej wściekła i okrutna; postanawia uciec z domu. „Widocznie urodziłam się taka, tłumaczy to sobie. Gdybym tylko umiała grać na wiolonczeli" – wzdycha codziennie Amanda. I to wzdychanie sprawia, że na drodze w nieznane pojawia się Bogata Pani, która zabiera Amandę do swojego świata, daleko od błota, much i jej ubogich rodziców. Czy Amanda znajdzie wreszcie szczęście, którego tak pragnie? Może tak, ale zanim to się stanie będzie musiała zejść do Świata Podziemi, świata, w którym mieszkają cienie każdej żyjącej istoty. Gdzie mieszkają brzydota, skąpstwo, chciwość i nienawiść. Trzymajcie kciuki za Amandę, żeby się jej udało pokonać potężnego przeciwnika, jakim jest jej własny cień.
Premiera: luty 2017 – Duża Scena
Paul Pörtner
Szalone nożyczki /Shear madness/
Przekład Elżbieta Woźniak, Reżyseria i opracowanie muzyczne Marcin Sławiński, Scenografia Wojciech Stefaniak
Obsada:
Agnieszka Dulęba-Kasza, Agnieszka Dzięcielska, Zbigniew Antoniewicz, Wojciech Masacz, Szymon Mysłakowski, Michał Wierzbicki
Szalone nożyczki to jedna z najpopularniejszych komedii kryminalnych ostatniego dwudziestolecia – w 1997 wpisano ją do światowej księgi rekordów Guinnesa jako najdłużej bez przerwy graną sztukę (niebędącą musicalem) na scenach amerykańskich. Jej atrakcyjność polega na tym, że realizatorzy i wykonawcy zawsze sytuują akcję sztuki „tu" i „teraz", aby widzowie mogli rozpoznawać w przedstawieniu specyfikę swojego miasta, jego instytucje oraz znanych mieszkańców. Czytelność uwarunkowań lokalnych jest ważna dlatego, że publiczność staje się współwykonawcą spektaklu i ma swój udział w rozwiązywaniu kryminalnej zagadki. Ten interaktywny teatr dzięki zaangażowaniu widzów każdego wieczoru ma inny przebieg, dlatego warto obejrzeć Szalone nożyczki kilka razy.
Premiera: styczeń 2009 -120 min ( przerwa ) - Duża Scena
Francis Veber
Kolacja dla głupca
Przekład Barbara Grzegorzewska, Reżyseria Bartosz Zaczykiewicz, Scenografia Wojciech Stefaniak, Kostiumy Katarzyna Kornelia Kowalczyk, Inspicjent Elżbieta Kaczmarek
Obsada:
Izabela Beń, Agnieszka Dulęba - Kasza, Zbigniew Antoniewicz, Michał Grzybowski, Wojciech Masacz, Dariusz Sosiński, Michał Wierzbicki
Aby urozmaicić cotygodniowe spotkania, kilku majętnych kolegów z wyższych sfer Paryża rywalizuje ze sobą w osobliwej dyscyplinie – ten, któremu uda się zaprosić na kolację największego głupca, wygrywa. Kiedy Pierre, zagorzały uczestnik gry, natyka się na François Pignona, jest pewien, że ten nierozgarnięty księgowy, a w czasie wolnym budowniczy makiet z zapałek, zagwarantuje mu zwycięstwo. Niestety, ból kręgosłupa unieruchamia Pierre’a na drodze do sukcesu. Z pomocą przychodzi mu niezdarny pan Pignon, który pomimo najlepszych chęci, wciąga gospodarza w wir kolejnych problemów – z przyjaciółmi, podatkami i kobietami. Tylko kto jest tutaj prawdziwym głupcem?
Premiera 25 listopada 2017 Duża Scena
SCENA KAMERALNA
NIEBOskłon / SCENA MALARNIA /
Reżyseria, koncepcja: Alicja Morawska-Rubczak, Scenografia:Barbara Małecka, Muzyka: Wojciech Morawski
Obsada:
Małgorzata Kałędkiewicz, Ewa Kibler
Pochylmy się nad niebem i zanurkujmy w chmurach! Wyruszmy wspólnie w podróż do powietrznego świata, w którym każdy poczuje się lekko i bezpiecznie. Odkryjcie razem z nami to, co znajduje się po drugiej stronie tęczy, poczujcie dotyk słońca, pogłaszczcie mięciutkiego cumulusa, posłuchajcie jak dźwięczy delikatny deszczyk. To najbardziej zachmurzone przedstawienie dostarczy wszystkim wiele radości i niespodzianek. Wspólne odkrywanie tajemnicy podniebnej podróży, to świetna okazja na spędzenie pięknego i kreatywnego czasu wspólnie z dzieckiem.
Przedstawienie NIEBOskłon powstało specjalnie z myślą o najnajmłodszych widzach teatralnych, czyli dzieciach w wieku od kilku miesięcy do trzech lat i jest nie tylko
dostosowane do ich możliwości percepcyjnych, ale również pragnie stymulować ich wyobraźnię, rozwijać kreatywność i pobudzać do działania.
NIEBOskłon to spektakl realizowany przez pasjonatów i twórców niezwykle wrażliwych na tak małych odbiorców. Autorzy spektaklu, specjalizujący się w twórczości dla dzieci do 3 roku życia, chcą sprostać ich wymaganiom i potrzebom oraz wierzą, że teatr dla niemowląt to fascynujący obszar sztuki współczesnej i prawdziwe wyzwanie artystyczne.
Premiera: luty 2015 – Scena Malarnia
Małgorzata Kałędkiewicz, Izabela Piątkowska
Pszczółka Majka
na motywach serialu animowanego Pszczółka Maja
Reżyseria, scenariusz Małgorzata Kałędkiewicz , Izabela Piątkowska Opracowanie muzyczne Patryk Pałaś, Daniel Gwiaździński
Obsada:
Małgorzata Kałędkiewicz , Izabela Piątkowska
Wyobraźcie sobie kolorową łąkę w środku letniego, sennego popołudnia! Wyobraźcie sobie cykanie świerszczy, bzyczenie trzmieli i wesoły śpiew świergotka łąkowego! Poczujcie ciepły podmuch wiatru i zapach najsmaczniejszego miodu w okolicy! Pszczółka Majka i jej przyjaciel Grubcio zapraszają na spotkanie ze światem polnych zwierzątek, z których te mniejsze często potrzebują pomocy i dobrej rady. W pouczających przygodach rezolutnej pszczółki weźmie również udział zmęczony żuczek, muzykalna pajęczyca, najmądrzejsza ze wszystkich pań ślimakowych i drużyna rozbrykanych mrówek.
Premiera: marzec 2010 - 50 min Scena Kameralna
7 minut
David Desola
Reżyseria, scenografia i opracowanie muzyczne Adam Biernacki, Inspicjent Nikola Brojerska
Obsada; Maciej Grzybowski Jakub Łopatka
7 minut to osadzona w realiach magazynu fabrycznego metaforyczna opowieść o zderzeniu ludzkich pokoleń. Dwaj główni bohaterowie to Bezan, odchodzący na emeryturę stary magazynier, oraz młody Fok, który ma zająć jego miejsce. Ich niepozbawione absurdalnego humoru starcie, jak mogłoby się zdawać, pozostaje kompletnie niezauważone przez wędrujące od lat tą samą ziemską trasą mrówki. Bo mrówek nie obchodzi, czy ktoś ze świata olbrzymów spełni swoje ambicje, pozostawi po sobie ślad dla potomności i czy po tym wszystkim Ziemia nadal będzie się kręcić wokół Słońca. Na szczęście nie jesteśmy mrówkami. A może na nasze nieszczęście nimi nie jesteśmy…?
W spektaklu występują nestor kaliskiej sceny Maciej Grzybowski i debiutant Jakub Łopatka.
Premiera: 4 listopada 2017 Scena Malarnia
PREMIERA PREMIERA PREMIERA
Wojowniczka
Marine Carteron
Adaptacja i projekcje wideo Amadeusz Nosal, Reżyseria Judyta Berłowska, Scenografia i kostiumy Aleksandra Żurawska, Choreografia i ruch sceniczny Nela Mitukiewicz, Muzyka Dawid Sulej Rudnicki, Konsultacja scen walki Adam Boczarski, Inspicjent Nicola Brojerska
Obsada:
Aleksandra Pałka, Izabela Wierzbicka, Jacek Jackowicz, Jakub Łopatka, Marcin Trzęsowski, Maciej Zuchowicz
Tajemnicza i niebezpieczna siła chce zniszczyć wszystkie książki i odebrać ludzkości intelektualny dorobek. Do walki z nią stają nieustraszona Cezaryna i jej brat August. Z odwagą i zapałem pokonują przeciwności losu, nie tracąc przy tym dobrego humoru. Udowadniają, że warto pozostać wiernym swoim poglądom, a także odrzucić wszelkie stereotypy i uprzedzenia.
Główna bohaterka pokazuje, że nie ma dla niej rzeczy niemożliwych. Jej skrywane dotąd supermoce niejednokrotnie okażą się nieocenioną pomocą w walce z siłami ciemności.
Wojowniczka to pełna przygód opowieść o odwadze i walce o ideały. Elementem przedstawienia są warsztaty edukacyjne. Spektakl przeznaczony jest dla młodzieży w wieku 13–16 lat.
Premiera 30 grudnia 2017 - Scena Scena Kameralna
Partner medialny: radioCENTRUM_106.4.
Autor:
Personalia
- promocja@rc.fm
Nazwisko:
NEWS nr 2:
Każde forum komentarzy umieszczone pod informacjami prasowymi na niniejszej stronie internetowej (www.rc.fm), nie jest moderowane w czasie rzeczywistym - komentarze nie są weryfikowane przed ich automatyczną publikacją. Nie jest dozwolone umieszczanie w ww. komentarzach: nazw i marek o charakterze komercyjnym, linków czy innego rodzaju przekierowań do innych stron internetowych i jakichkolwiek obiektów graficznych. Wpisy łamiące prawo należy zgłaszać na adres: adm@rc.fm. Wpisując jakikolwiek komentarz na niniejszej stronie internetowej (www.rc.fm), autor tego komentarza przyjmuje świadomie do wiadomości i świadomie akceptuje bezwarunkowe prawo właściciela niniejszej strony internetowej (www.rc.fm) do usunięcia lub modyfikacyjnego skrótu wpisanego komentarza oraz brak gwarancji zapewnienia ciągłości publikacji wpisanego komentarza, jako korespondencji niezamówionej przez właściciela niniejszej strony internetowej (www.rc.fm).