Gra o Szolcu-Rogozińskim

Edukacyjną grę internetową skierowaną do młodzieży ostatnich klas szkół podstawowych stworzyła w ramach programu “Kultura w Sieci” - Miejska Biblioteka Publiczna w Kaliszu. Wcielając się w postać polskiego podróżnika Stefana Szolca-Rogozińskiego, gracze udają się w wirtualną podróż, w której poznają historię odkrycia Kamerunu.

"Bibliotekarze i regionaliści już dawno myśleli o tym, aby zrobić coś nowego, świeżego, poświęconego podróżnikowi z Kalisza. Stwierdziliśmy, że zrobimy taką grę, w którą zechcą zagrać młodzi ludzie, a która z jednej strony będzie pokazywała życie i przygody Stefana Szolca-Rogozińskiego poprzez zdigitalizowane dokumenty z naszego księgozbioru, a drugiej- będzie to gra, w której dzięki zabawie będzie można przeżyć taką podróż z Kalisza do Kamerunu, utrzymaną w poetyce filmu Wesa Andersona "Grand Budapest Hotel"" - powiedział radiuCENTRUM Robert Kuciński, dyrektor Miejskiej Biblioteki Publicznej im. A. Asnyka w Kaliszu.

Gra łączy kontekst historyczny ze współczesnym, zabawnym stylem narracji i elementami znanymi młodzieży ze świata wirtualnego, np. okienkiem czatu, za pomocą którego Szolc-Rogoziński komunikuje się z napotkanymi podczas podróży postaciami.
Premiera online gry "Z Kalisza do Kamerunu" miała miejsce w miniony poniedziałek. Wcześniej testowali ją uczniowie kilku kaliskich szkół. Teraz dostępna jest dla każdego po wpisaniu nazwy gry w przeglądarce internetowej lub klikając TUTAJ .

Na bazie informacji i zdigitalizowanych dokumentów przygotowanych przez pracowników biblioteki stworzono wielowątkowy scenariusz z podziałem na cztery etapy podróży: XIX-wieczny Kalisz, Paryż, rejs po oceanie, Afryka. W każdym z nich gracz, sterujący postacią podróżnika, musi zmierzyć się z zadaniami, do których wskazówki odnajdzie w archiwalnych zdjęciach, mapach oraz stworzonych przez bibliotekę podcastach.

Całość wirtualnej przygody została zaprojektowana w stylistyce nawiązującej do ilustracji książkowych, co tworzy pomost pomiędzy światem cyfrowym a rzeczywistym.
Współautorem projektu jest warszawskie studio programistyczne Panowie Programiści, które specjalizuje się we współpracy z branżą kultury. Panowie Programiści odpowiadali za zaprogramowanie gry oraz koordynację prac na wszystkich etapach realizacji: stworzenie konceptu, kreacji oraz development. Layout gry, autorskie ilustracje oraz user experience został opracowany przez zespół Sparing Digital Consulting.

Autor: 

Personalia

e-mail
kwiatkowska@rc.fm

Nazwisko: 

Sylwia Kwiatkowska

NEWS nr 2: 

N

Każde forum komentarzy umieszczone pod informacjami prasowymi na niniejszej stronie internetowej (www.rc.fm), nie jest moderowane w czasie rzeczywistym - komentarze nie są weryfikowane przed ich automatyczną publikacją. Nie jest dozwolone umieszczanie w ww. komentarzach: nazw i marek o charakterze komercyjnym, linków czy innego rodzaju przekierowań do innych stron internetowych i jakichkolwiek obiektów graficznych. Wpisy łamiące prawo należy zgłaszać na adres: adm@rc.fm. Wpisując jakikolwiek komentarz na niniejszej stronie internetowej (www.rc.fm), autor tego komentarza przyjmuje świadomie do wiadomości i świadomie akceptuje bezwarunkowe prawo właściciela niniejszej strony internetowej (www.rc.fm) do usunięcia lub modyfikacyjnego skrótu wpisanego komentarza oraz brak gwarancji zapewnienia ciągłości publikacji wpisanego komentarza, jako korespondencji niezamówionej przez właściciela niniejszej strony internetowej (www.rc.fm).