Teatr w październiku

Repertuar Teatru im. W. Bogusławskiego w Kaliszu

SZCZEGÓŁOWY REPERTUAR WRAZ Z OPISAMI SZTUK ZNAJDZIESZ -------------> TUTAJ

DUŻA SCENA

Paul Pörtner
Szalone nożyczki /Shear madness/
Przekład Elżbieta Woźniak, Reżyseria i opracowanie muzyczne Marcin Sławiński, Scenografia Wojciech Stefaniak
Obsada
Agnieszka Dulęba-Kasza, Agnieszka Dzięcielska, Zbigniew Antoniewicz, Wojciech Masacz, Szymon Mysłakowski, Michał Wierzbicki
Szalone nożyczki to jedna z najpopularniejszych komedii kryminalnych ostatniego dwudziestolecia – w 1997 wpisano ją do światowej księgi rekordów Guinnesa jako najdłużej bez przerwy graną sztukę (niebędącą musicalem) na scenach amerykańskich. Jej atrakcyjność polega na tym, że realizatorzy i wykonawcy zawsze sytuują akcję sztuki „tu" i „teraz", aby widzowie mogli rozpoznawać w przedstawieniu specyfikę swojego miasta, jego instytucje oraz znanych mieszkańców. Czytelność uwarunkowań lokalnych jest ważna dlatego, że publiczność staje się współwykonawcą spektaklu i ma swój udział w rozwiązywaniu kryminalnej zagadki. Ten interaktywny teatr dzięki zaangażowaniu widzów każdego wieczoru ma inny przebieg, dlatego warto obejrzeć Szalone nożyczki kilka razy.
Premiera: styczeń 2009 -120 min ( przerwa ) - Duża Scena

PREMIERA PREMIERA PREMIERA

Juliusz Słowacki Fantazy

Reżyseria Maciej Podstawny, Dramaturgia Łukasz Zaleski, Scenografia i kostiumy Mirek Kaczmarek, Muzyka Anna Stela, Reżyseria ruchu Baśka Gwóźdź, Materiały video Tomasz Ziółkowski
Obsada
Izabela Beń, Małgorzata Kałędkiewicz, Anna Kłos- Kleszczewska, Bożena Remelska,
Anna Stela, Dobromir Dymecki, Maciej Grzybowski, Michał Grzybowski, Jan Jurkowski, Michał Wierzbicki, Lech Wierzbowski
Fantazy w Kaliszu to fantazja o latach 90.
Hasło: przemiana.
Powtórz hasło: transformacja.
Czas akcji: 1841 rok.
W tym czasie w Berlinie doktoryzuje się Karol Marks.
Kapitalizm, poddany już krytyce w Europie, na ziemiach polskich jest ledwie rozpoznawany.
Widzimy w Fantazym świadectwo polskiej zaściankowości i zapóźnienia. Postaci z dramatu Słowackiego to ludzie postawieni w czechowowskiej sytuacji, zatrzymani w czasie, żyjący w wielkiej poczekalni Europy.
Kim oni są? Nami?
Nie, nie są nami, ale są nam podobni. Nie są nami, bo są naszymi przodkami.
Patrząc przez pryzmat sztuki Słowackiego można dostrzec podobieństwo między światem schyłkowego romantyzmu lat 40. XIX wieku i wschodzącego postromantyzmu lat 90.
W Polsce zawsze jesteśmy po jakimś wstrząsie, zawsze budujemy na niepewnym gruncie. W świecie Fantazego, tak jak w polskich latach 90., wszystko jest budowane od nowa, bez istotnego fundamentu.
Jest jak po pogrzebie ojca Hamleta, gdzie stare przekształciło się w konwenans, nowe trzeba dopiero tworzyć. Wszyscy ubrani są w żałobną czerń i w takiej atmosferze zaczyna się konstruowanie świata.
Świat dramatu Słowackiego buduje się w architekturze dworu i ogrodu, rozwija się na osi Wschód - Zachód, Sybir - Italia. To dramat ludzi, nie wydarzeń, na pewno nie komedia salonowa. Salon jest tutaj modelem świata, który swoim planem, rzutem widzianym z góry, wyprzedza dramaturgię Czechowa i Różewicza. Przecież nawet się nie da stwierdzić jakie, czarne czy niebieskie, oczy ma Dyjanna?
"Polskie przekleństwo" jest jak koszula Dejaniry, którą z uporem zdzieramy. Jak styl życia i nieudana architektura, którą obrastamy.
Bohaterowie Fantazego postrzegają śmieszność jako śmierć. Tego najbardziej się boją. Że rozdźwięk miedzy ich aspiracjami i pretensjami a rzeczywistym położeniem wyjdzie już wkrótce na jaw. Bohaterowie Fantazego są projektami czegoś lepszego, tak jak projektem jest „polskość". Nowoczesna.
Pytanie, czego potrzeba, by ten projekt mógł się zrealizować?
Premiera: październik 2014 Duża Scena

Piotruś Pan wg Peter Pan Jamesa Matthew Barriego
w przekładzie M. Słomczyńskiego
Adaptacja tekstu i reżyseria Michał Derlatka, Dramaturgia Jorge Gallardo Altamirano, Scenografia, kostiumy, lalki Michał Dracz, Muzyka KARBIDO (Igor Gawlikowski, Michał Otwinowski), Ruch sceniczny Krzysztof Baliński, Reżyseria światła Alicja Pietrucka
Obsada:
Izabela Beń, Małgorzata Kałędkiewicz, Ewa Kibler, Zbigniew Antoniewicz, Maciej Grzybowski, Michał Grzybowski, Jacek Jackowicz, Wojciech Masacz, Szymon Mysłakowski, Dariusz Sosiński, Marcin Trzęsowski, Michał Wierzbicki, Lech Wierzbowski
oraz
Błażej Bażant, Łukasz Bończyk, Wiktor i Igor Jędrusik, Kacper Goździewicz, Mateusz Grabiński, Kacper Lazarek, Jakub Mróz, Adam Paczkowski, Sebastian Pawlak, Maciek Pietrasik, Jakub Zachara
Scenariusz przedstawienia Piotruś Pan, czyli żegnaj Nibylandio oparty jest na znanej od stu lat książce Jamesa Matthew Barriego w przekładzie Macieja Słomczyńskiego Przygody Piotrusia Pana, której akcja rozgrywa się w krainie dziecięcej szczęśliwości – Nibylandii. Nie obowiązują w niej prawa respektowane przez dorosłych, a jej granice wyznacza jedynie wyobraźnia małych bohaterów. Życie w Nibylandii to ciąg nieustannych przygód i wywołujących dreszcz strachu spotkań z zagrażającymi jej piratami. Tytułowy bohater jest chłopcem, który nigdy nie dorasta i to on wraz z wróżką Dzwoneczkiem jest przewodnikiem po tajemniczej krainie, nauczycielem latania oraz sprawcą niewiarygodnych przygód. Choć wszystkich jego towarzyszy
czeka dorosłość i pożegnanie z Nibylandią, opuszczą tę czarowną krainę z doświadczeniami przydatnymi w dorosłym życiu – potrafią docenić przyjaźń, lojalność i bezpieczeństwo rodzinnego domu.
Premiera: październik 2011 Duża Scena

SCENA KAMERALNA

Tadek Niejadek
wg Wandy Chotomskiej
Reżyseria i oprawa muzyczna Małgorzata Kałędkiewicz, Kompozycja piosenek Dawid Gwiaździński i Patryk Palaś, Lalki, kostiumy i formy plastyczne Jolanta Pawłowska, Marek Aronowski, Barbara Przybyła, Małgorzata Kałędkiewicz i Jakub Kęszycki
Obsada
Agnieszka Dulęba-Kasza, Małgorzata Kałędkiewicz, Kama Kowalewska, Bożena Remelska
Kochane dzieci!
Odgrzewam w kuchni po kilka razy
rosół z kluskami, marchew i zrazy.
Już przez pomyłkę i kompot grzeję...
- któż nie zna tych problemów? Nie tylko babcia Tadeuszka biedzi się i martwi, gdy wnuczek nie je. A jakież to utrapienie dla samych dzieci. Czy jest na to rada? Oczywiście, znalazła ją Wanda Chotomska, która zna wszystkie zmartwienia babć, dziadków, rodziców i dzieci. Znaleźli ją także twórcy przedstawienia Tadek Niejadek. Ta sceniczna bajka opowiada przewrotną historię o chłopcu, który nie chciał jeść, ciągle psocił i stawał się coraz lżejszy, aż w końcu został porwany przez balonik. Babcia i Dziadek Tadka oraz inni bohaterowie razem z dziećmi na widowni będą szukać sposobu, by sprowadzić Tadka na ziemię. Przy okazji dowiedzą się jak należy się zdrowo odżywiać, dlaczego jest nam potrzebny ruch na świeżym powietrzu, a także nauczą się, jak należy się zachowywać w trudnych sytuacjach życiowych. Będzie to wesoła i kolorowa opowieść, wciągająca do zabawy także publiczność.
Premiera: grudzień 2012 - 45 min Scena Kameralna

Abonament na szczęście
Wieczór piosenek Agnieszki Osieckiej
Śpiewa Agnieszka Dulęba-Kasza
Fortepian Milena Antoniewicz / Tomasz Ratajczak
Gitara, harmonijka Przemysław Burek
Opieka artystyczna Maciej Grzybowski
Abonament na szczęście to koncert, na który składają się utwory Agnieszki Osieckiej.
W programie znajdują się doskonale wszystkim znane piosenki: Szpetni czterdziestoletni, Widzisz mała, Wariatka tańczy czy Uciekaj moje serce z repertuaru Seweryna Krajewskiego, motyw przewodni popularnego serialu Jan Serce.
Utwory Osieckiej śpiewała cała Polska, czasem nie wiedząc, że to właśnie ona jest autorką tekstu. W Teatrze Bogusławskiego piosenki Osieckiej śpiewa Agnieszka Dulęba-Kasza, doskonale znana kaliszanom z Szalonych nożyczek jako Baśka Markowska.
Premiera: maj 2012- 55 min Scena Kameralna

Czarodziejskie sztuczki (wg Stoliczku, nakryj się! W. i J. Grimm)
Adaptacja sceniczna Dariusz Sosiński, Kostiumy Ewa Kibler, Muzyka Marcin "Sosna" Sosiński, Oprawa, nagranie i fx Studio "Sonda"
Obsada: Dariusz Sosiński, Lech Wierzbowski, Ewa Kibler
....Kiedy w piękne słoneczne południe powracający do domu pan Janek ujrzał gospodę "Pod kogutem", zapragnął odpocząć chwilkę przed dalszą drogą. Wtedy źli gospodarze w chytry sposób przywłaszczają sobie czarodziejskie sztuczki, jakie otrzymał pan Janek za swoja ciężką pracę od starego dziadka z siwą brodą. W końcu jednak zło zostaje ukarane, a sprawiedliwość zwycięża! Jest to bardzo pouczająca opowieść według bajki Stoliczku, nakryj się! Wilhelma i Jakuba Grimm dla widzów od 3 do 103 lat.
Czas trwania spektaklu 45 min. Scena Kameralna.

Pszczółka Majka
na motywach serialu animowanego Pszczółka Maja
Reżyseria, scenariusz Małgorzata Kałędkiewicz , Izabela Piątkowska Opracowanie muzyczne Patryk Pałaś, Daniel Gwiaździński
Obsada
Małgorzata Kałędkiewicz , Izabela Piątkowska
Wyobraźcie sobie kolorową łąkę w środku letniego, sennego popołudnia! Wyobraźcie sobie cykanie świerszczy, bzyczenie trzmieli i wesoły śpiew świergotka łąkowego! Poczujcie ciepły podmuch wiatru i zapach najsmaczniejszego miodu w okolicy! Pszczółka Majka i jej przyjaciel Grubcio zapraszają na spotkanie ze światem polnych zwierzątek, z których te mniejsze często potrzebują pomocy i dobrej rady. W pouczających przygodach rezolutnej pszczółki weźmie również udział zmęczony żuczek, muzykalna pajęczyca, najmądrzejsza ze wszystkich pań ślimakowych i drużyna rozbrykanych mrówek.
Premiera: marzec 2010 - 50 min Scena Kameralna

Partner medialny: Radio Centrum

Autor: 

Personalia

e-mail
promocja@rc.fm

Nazwisko: 

Promocja Radia Centrum

Każde forum komentarzy umieszczone pod informacjami prasowymi na niniejszej stronie internetowej (www.rc.fm), nie jest moderowane w czasie rzeczywistym - komentarze nie są weryfikowane przed ich automatyczną publikacją. Nie jest dozwolone umieszczanie w ww. komentarzach: nazw i marek o charakterze komercyjnym, linków czy innego rodzaju przekierowań do innych stron internetowych i jakichkolwiek obiektów graficznych. Wpisy łamiące prawo należy zgłaszać na adres: adm@rc.fm. Wpisując jakikolwiek komentarz na niniejszej stronie internetowej (www.rc.fm), autor tego komentarza przyjmuje świadomie do wiadomości i świadomie akceptuje bezwarunkowe prawo właściciela niniejszej strony internetowej (www.rc.fm) do usunięcia lub modyfikacyjnego skrótu wpisanego komentarza oraz brak gwarancji zapewnienia ciągłości publikacji wpisanego komentarza, jako korespondencji niezamówionej przez właściciela niniejszej strony internetowej (www.rc.fm).