54. Kaliskie Spotkania Teatralne
9 maja 2014 - 15:56 – red. wydania: promocja@rc.fm
"Kupiec Wenecki" W. Szekspira w reżyserii Adama Nalepy zainaugurował w sobotę 54. Kaliskie Spotkania Teatralne. Spektakl odważny, ukazujący kondycję dzisiejszego świata, którym rządzi pieniądz. "Ta sztuka opowiedziana została współczesnym językiem, osadzona w dzisiejszych czasach" - powiedział Radiu Centrum Adam Nalepa, reżyser:
"Z moim dramaturgiem zaczęliśmy się bawić w pewnym momencie tym tekstem. Ale to jest na pewno bardzo dokładna zabawa z Szekspirem. Pojawia się on wszędzie. W dzisiejszych czasach, szczególnie mając u Szekspira tego negatywnie przedstawionego Shylocka, nie można przyjmować 1 do 1 tych fragmentów, tylko bawić się nimi. Nie udajemy jakiejś iluzji teatralnej, tylko pokazujemy, co jest w teatrze. I za każdym razem liczę też na inteligencję publiczności, że odpowie sobie na pytanie, jaki naprawdę jest ten świat, który mamy na co dzień na ulicy."
A w ramach tegorocznych Kaliskich Spotkań Teatralnych na widzów czeka jeszcze 8 spektakli, w tym 6 przedstawień konkursowych. Partnerem medialnym wydarzeń jest Radio Centrum.
* * *
"Kupiec wenecki" Williama Shakespeare'a, w reżyserii Adama Nalepy zainauguruje 54. Kaliskie Spotkania Teatralne. "Spektakl konkursowy w wykonaniu aktorów kaliskiego teatru to współczesna adaptacja, która śmieszy, przeraża, dotyka"- powiedział Radiu Centrum Adam Nalepa, reżyser:
"O to chodzi w dzisiejszym naszym teatrze, żeby nie oddawać jakichś historycznych inscenizacji, tylko żeby zapytać się jak można przedstawić nasze dzisiejsze społeczeństwo. Próbuję to zrobić zawsze, w każdym moim przedstawieniu. Z Jakubem Roszkowskim, moim dramaturgiem, zaczęliśmy się w pewnym momencie bawić tym tekstem. Ale to jest na pewno bardzo dokładna zabawa z Shakespearem. W dzisiejszych czasach, szczególnie mając u Shakespeare tego bardzo negatywnie przedstawionego Shylocka, nie można przejmować tych fragmentów 1 do 1, tylko bawić się nimi nimi."
Premiera Kupca Weneckiego odbędzie się w sobotę o godzinie 19:00 na Dużej Scenie teatru im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu. Partnerem medialnym wydarzenia jest Radio Centrum.
* * *
54. Kaliskie Spotkania Teatralne – Festiwal Sztuki Aktorskiej
10 -16 maja 2014
pod honorowym patronatem Bogdana Zdrojewskiego Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Marka Woźniaka Marszałka Województwa Wielkopolskiego
Janusza Pęcherza Prezydenta Miasta Kalisza
Organizator
Teatr im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu
Zrealizowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Donatorzy
Sejmik Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu, Rada Miejska Kalisza
Dyrektor Festiwalu Igor Michalski
Teatr im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu
KUPIEC WENECKI
Wg Williama Shakespeare'a
Przekład Stanisław Barańczak, Adaptacja Adam Nalepa i Jakub Roszkowski
Reżyseria Adam Nalepa, Dramaturgia Jakub Roszkowski, Scenografia i kostiumy Maciej Chojnacki, Choreografia Wiola Fiuk I Patryk Gacki, Muzyka Marcin Mirowski,
Szermierka Waldemar Wilhelm
Obsada:
Izabela Beń, Agnieszka Dulęba-Kasza, Kama Kowalewska, Bożena Remelska, Krystian Durman (debiut), Jarosław Dziedzic, Michał Grzybowski, Wojciech Masacz, Szymon Mysłakowski, Marcin Trzęsowski, Michał Werzbicki, Lech Wierzbowski
Gry z Szekspirem
Gdy zabraliśmy się za adaptację Kupca weneckiego Szekspira, bardzo szybko ujawniła nam się dychotomia pomiędzy tym, jakie problemy i tematy nasuwa nam ta historia, a co literalnie zapisane jest w tekście. Pytanie: „Jak to dziś wystawić?", zmieniło się więc szybko w: „Jak my możemy z Kupcem dzisiaj dyskutować?" Co wciąż wydaje nam się w nim ponadczasowe i uniwersalne, a co budzi nasze wątpliwości, co uważamy dziś za przestarzałe, a z czym w ogóle się nie zgadzamy? Gdyby wziąć po prostu tekst Szekspira i zagrać go „po literach", powstałaby najprawdopodobniej dosyć dziwna i mało śmieszna komedia romantyczna o wyraźnym wydźwięku antysemickim. Gdy jednak zaczerpnąć z oryginału pionki i karty zdarzeń, ale wrzucić je na nową planszę, dodając własne zasady gry, powstaje zupełnie nowy świat, zupełnie nowa rozgrywka. Czy spodobałaby się Szekspirowi? Tak. Nie. Zresztą – kto to może wiedzieć? Ważne, by była bliska nam. By nas śmieszyła, przerażała i dotykała.
Dzisiejsi kupcy
Szekspir osadził swój tekst na weneckim Rialto – tamtejszym centrum handlu i konsumpcji. Dzisiaj gwar targowiska zamienił się raczej w zimny świat akcji i giełdowych inwestycji. Wirtualnymi pieniędzmi można zaś operować wszędzie, zarówno na siłowni, jak i jedząc kolację z przyjaciółmi. Ważne jest tylko, by wszystko, co nas otacza, było markowe i nieprzyzwoicie drogie. Tu liczy się już nie znajomość handlu, a wiedza o tym, co jest na topie. To właśnie taki zewnętrznie piękny, ale pusty świat – inspirowany tym zapisanym w American Psycho Breta Eastona Ellisa – stał się planszą naszej opowieści. A w takim miejscu król może być tylko jeden: Bassanio.
Jakub Roszkowski
Zrealizowano ze środków budżetowych Miasta Kalisza w ramach mecenatu nad kulturą.
Sobota, 10 maja, godz. 19:00 Duża Scena
Teatr Wybrzeże w Gdańsku
Anton Czechow
PŁATONOW
przekład − Agnieszka Lubomira Piotrowska, reżyseria − Grzegorz Wiśniewski, opracowanie tekstu − Jakub Roszkowski, scenografia − Barbara Hanicka, opracowanie muzyczne − Rafał Kowalczyk, reżyseria świateł − Marek Kozakiewicz,
przygotowanie muzyczne − Adam Żuchowski
Obsada:
Magdalena Boć, Monika Chomicka-Szymaniak, Katarzyna Dałek, Katarzyna Z. Michalska, Piotr Biedroń, Piotr Chys, Robert Ninkiewicz i Michał Jaros
Premiera − 26 października 2013
Teatr Wybrzeże zaprezentuje dramat Antona Czechowa - wspaniałego, obdarzonego błyskotliwym poczuciem humoru, wnikliwego zmysłem obserwacji rosyjskiego dramatopisarza i lekarza. Płatonow to jego debiutancka sztuka, którą napisał mając zaledwie 21 lat. Ale ukazuje już ona w pełnej rozciągłości geniusz, zmysł obserwacji i wytrawne pióro autora. Mówi się wręcz, że zawierają się w niej zawiązki wszystkich jego późniejszych dzieł. Płatonow - opisujący spotkanie długo niewidzących się przyjaciół i późniejsze konsekwencje tegoż spotkania - to galeria pełnokrwistych, skomplikowanych wewnętrznie postaci. Mimo że sztuka powstała przed 130 laty, obraz namiętności, desperackiego poszukiwania kogoś, albo przynajmniej jakiejś namiastki uczuć w czasie kryzysu, jest boleśnie aktualny, niezwykle bliski naszym czasom.
Spektakl zalecany dla widzów dorosłych.
Niedziela, 11 maja, godz. 19:00
2 godz. 10 min. (jedna przerwa)/ Duża Scena
Spektakl Absolwentów PWST Kraków/Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu we współpracy z Teatrem Śląskim im. St. Wyspiańskiego w Katowicach
Paulina Danecka, Tomasz Jękot
MEBLOŚCIANKA
reżyseria – Błażej Peszek, muzyka − Michał Paduch, scenografia i kostiumy − Szymon Durek
Obsada:
Natalia Dinges, Magdalena Fejdasz, Paulina Giwer, Paulina Jóźwicka, Jakub Krawczyk, Robert Wasiewicz
Premiera – 16 marca 2013
Wyposzczone duchy gwiazd nawiedzają Polskę w poszukiwaniu resztek sławy. Stawiają czoła samotności i wreszcie odnajdują swoją przyziemność. Wszystkie sprawy, które bagatelizowali za życia teraz wracają ze zdwojoną siłą. Co zostało zaniedbane, musi zostać opowiedziane. Pogubione duchy rozliczają się ze swoimi biografiami, odbrązawiają postawione im za życia pomniki i szukają zrozumienia wśród żywych. Rozwibrowane, na nowo w ciałach oddają się fizyczności, ale czy znajdą spokój, czy jedyne, co je spotka i będzie w stanie wysłuchać w polskim domu to meblościanka?
„Naszym celem było stworzenie pełnowymiarowej profesjonalnej produkcji zarówno pod względem artystycznym, jak i organizacyjnym, którą będziemy mogli prezentować na scenach teatralnych w Polsce oraz zagranicą. Wychodząc naprzeciw obecnej sytuacji polityczno-ekonomicznej teatru, realizujemy własny autorski spektakl, korzystając z wiedzy i doświadczenia wyniesionego ze szkoły, międzynarodowych projektów, pracy w zawodowym teatrze oraz w filmie."
Premiera spektaklu odbyła się na scenie Staromiejskiego Centrum Kultury Młodzieży w Krakowie dzięki wsparciu portalu croudfundingowego Wspieram Kulturę.
Poniedziałek, 12 maja, godz. 19:00
1 godz. 5 min. / Scena Kameralna
[przedstawienie poza konkursem]
Narodowy Stary Teatr im. H. Modrzejewskiej w Krakowie
Paweł Demirski
BITWA WARSZAWSKA 1920
reżyseria − Monika Strzępka
scenografia − Michał Korchowiec, muzyka − Jan Suświłło, choreografia − Cezary Tomaszewski
Obsada:
Marta Ojrzyńska, Dorota Pomykała, Anna Radwan-Gancarczyk, Małgorzata Zawadzka, Juliusz Chrząstowski, Marcin Czarnik, Krzysztof Globisz, Grzegorz Grabowski, Rafał Jędrzejczyk, Michał Majnicz
Premiera − 22 czerwca 2013
Spektakl duetu Strzępka / Demirski – jak można się domyślić – to nie historyczny fresk analizujący przyczyny, przebieg i następstwa tak zwanego cudu nad Wisłą, dzięki któremu Polacy powstrzymali Armię Czerwoną. To raczej próba szukania odpowiedzi na pytanie: co właściwie oznacza niepodległość, o co toczyła / toczy się gra, co nasz dziadek / pradziadek miał z tego, że w owym czasie bolszewicy nie weszli w głąb Europy?
W przedstawieniu zobaczymy wcielenia znanych postaci historycznych, takich jak Piłsudski, Witos, Broniewski czy Dzierżyński; pojawi się też postać Polskiej Mamy. Twórców bardziej jednak interesuje współczesna Polska oraz świat, który otacza nas tu i teraz. Świat, w którym pewne mechanizmy przestały już działać, pewne rozwiązania przestały się sprawdzać, a nowe – jeszcze nie zostały znalezione. Jak deklarują, ich celem nie jest jednak kolejna łatwa krytyka narodowych cech, przeciwnie – refleksja, że być może właśnie dzięki nim niektóre rzeczy mogły / mogą zdarzyć się „tylko w Rzeczpospolitej"?
Produkcja spektaklu została dofinansowana w ramach projektu "IV edycja festiwalu re_wizje w Małopolsce" ze środków Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego 2007-2013
Wtorek, 13 maja, godz. 18:00
3 godz. (przerwa) / Duża Scena
Teatr im. Stefana Żeromskiego w Kielcach
Jolanta Janiczak
CARYCA KATARZYNA
reżyseria − Wiktor Rubin, scenografia − Mirek Kaczmarek
Obsada:
Dagna Dywicka, Ewelina Gronowska, Joanna Kasperek, Beata Pszeniczna, Marta Ścisłowicz, Edward Janaszek, Wojciech Niemczyk, Tomasz Nosinski, Andrzej Plata, Dawid Żłobiński
Prapremiera polska − 13 kwietnia 2013
Spektakl Wiktora Rubina stawia szereg pytań o to, co wyznacza tzw. „historyczną prawdę" i stanowi o niepodważalności pewnych modeli narracji o przeszłości. Przygotowane na podstawie sztuki Jolanty Janiczak przedstawienie problematyzuje nie tylko postać samej legendarnej Carycy Katarzyny, co raczej posługuje się jej losami jako rodzajem metafory, mającej odsłonić mechanizmy pisania i produkowania historii. Ambicją dramatopisarki nie jest bowiem bynajmniej dotarcie do obiektywnej wersji wydarzeń z życia Katarzyny ani stworzenie jej wiarygodnego psychologicznie portretu. Zamiast tego, Rubin i Janiczak uświadamiają widzom, że oficjalne modele historycznych dyskursów są zawsze uwikłane w ideologię i służą legitymizacji władzy, ściśle złączonej z patriarchalnym układem sił.
Spektakl wyłącznie dla widzów dorosłych!
Środa, 14 maja, godz. 18:00
1 godz. 40 min. / Duża Scena
Teatr Studio w Warszawie
Dorota Masłowska
DWOJE BIEDNYCH RUMUNÓW MÓWIĄCYCH PO POLSKU
reżyseria − Agnieszka Glińska
scenografia − Magdalena Maciejewska, kostiumy − Agnieszka Zawadowska, muzyka − Jan Duszyński, reżyseria światła − Jacqueline Sobiszewski
Obsada:
Monika Krzywkowska, Dorota Landowska, Agnieszka Pawełkiewicz, Marcin Januszkiewicz, Modest Ruciński
Premiera – 16 września 2013
„Dwoje biednych Rumunów mówiących po polsku to krótki, pełen humoru i niekończących się gagów dramat. Dwoje przesympatycznych bohaterów pod wpływem niejasnego impulsu udaje się w niezamierzoną frenetyczną podróż życia po Polsce, pełną śmiesznych przygód, które stopniowo przestają być aż tak śmieszne, a wręcz przeciwnie, całkowicie nieśmieszne, a wręcz straszne. Widz musi się liczyć z tym, że jest to sztuka nie aż tak wesoła, jak może się wydawać, jej bohaterowie nie reprezentują pozytywnych postaw społecznych i psychologicznych, a ta podróż wcale nie musi okazać się podróżą życia, a wręcz przeciwnie."
Dorota Masłowska
Środa, 14 maja, godz. 20:15
1 godz. 25 min. / Scena Kameralna
Teatr Śląski im. Stanisława Wyspiańskiego w Katowicach
Kazimierz Kutz
PIĄTA STRONA ŚWIATA
adaptacja i reżyseria − Robert Talarczyk, scenografia, kostiumy, rysunki − Ewa Satalecka, muzyka − Przemysław Sokół, ruch sceniczny − Katarzyna Kostrzewa
współpraca dramaturgiczna − Irena Świtalska, asystent reżysera − Zbigniew Wróbel
kompozycja i realizacja światła − Maria Machowska, animacje − Zuzanna Szyszak
Obsada:
Grażyna Bułka (gościnnnie) / Alina Chechelska, Alina Chechelska / Violetta Smolińska, Anna Kadulska, Katarzyna Kowalczuk, Ewa Kutynia, Ewa Leśniak, Barbara Lubos, Agnieszka Radzikowska, Marek Andrysek (gościnnnie), Bartłomiej Błaszczyński, Dariusz Chojnacki, Andrzej Dopierała, Adam Kopciuszewski (gościnnnie), Bernard Krawczyk, Jerzy Kuczera, Wiesław Kupczak, Grzegorz Lamik (Studium Aktorskie), Michał Piotrowski (Studium Aktorskie), Marek Rachoń, Marcin Szaforz, Artur Święs, Andrzej Warcaba, Zbigniew Wróbel
Prapremiera - 16 lutego 2013
Śląsk, a właściwie jego mały zakątek, leżące nad niegdyś graniczną rzeką Brynicą Szopienice. Tam właśnie umieścił akcję swojej debiutanckiej powieści Kazimierz Kutz. Wybitny reżyser filmowy i teatralny (współpracował m. in także z Teatrem Śląskim) zawarł w niej bogaty i barwny obraz życia mieszkańców, pełen zdarzeń codziennych i o dziejowym znaczeniu, rejestrujący miejscowe anegdoty i portrety zwykłych ludzi, z których każdy ma swoją niepowtarzalną historię wartą upamiętnienia. Powstała w ten sposób fascynująca i gęsta od wydarzeń opowieść o miejscu bliskim sercu głównego bohatera, jego „Piątej stronie świata".
Czwartek, 15 maja, godz. 19:00
2 godz. 15 min. (przerwa) / Duża Scena
Teatr im. Wojciecha Bogusławskiego w Kaliszu
VERSUS
wg Rodrigo Garcíi
przekład − Agnieszka Stachurska, reżyseria i światła − Szymon Kaczmarek, dramaturgia i opracowanie muzyczne − Żelisław Żelisławsk, scenografia i kostiumy − Kaja Migdałek
Obsada:
Izabela Beń, Monika Kępka, Piotr Domalewski, Jan Jurkowski, Michał Wierzbicki
Premiera − 7 grudnia 2013
W przedstawieniu Szymona Kaczmarka żarliwe monologi Garcii wypowiadać będą postacie psychopatów i seryjnych morderców – najokrutniejszych krytyków człowieczeństwa i społeczeństwa – potępianych i izolowanych w przestrzeni prawa, ale stanowiących przedmiot fascynacji w przestrzeni naszej zbiorowej wyobraźni, karmiącej się strachem i władzą sądzenia. Według statystyk psychopaci stanowią obecnie od 1 do 2 procent populacji. Jednak czy współczesny świat, w którym cechy psychopatyczne (egoizm, powierzchowny urok, brak empatii i trwałych międzyludzkich więzi) stanowią gwarancję życiowego sukcesu, nie zaczyna psychopatów wychowywać? Czy to, co kiedyś wydawało się wypadkiem przy pracy, nie staje się powoli naczelną regułą? Czy fakt, że tak często kierujemy nasze spojrzenia w stronę psychopatów, jest po prostu częścią odwiecznej fascynacji złem, czy może czymś więcej: badawczym przyglądaniem się kolejnemu stadium ewolucji. Ludzkości, która nadchodzi.
Przedstawienie przeznaczone dla widzów powyżej 16 lat
Piątek, 16 maja, godz. 17:00
1 godz.50 min. / Scena Kameralna
Teatr Muzyczny im. Danuty Baduszkowej w Gdyni
Jerry Bock, Joseph Stein
SKRZYPEK NA DACHU
przekład – Antoni Marianowicz, reżyseria – Jerzy Gruza, teksty piosenek – Shaeldon Harnick, kierownictwo muzyczne – Dariusz Różankiewicz, scenografia – Małgorzata Szydłowska, kostiumy – Barbara Ptak, choreografia – Bernard Szyc
Obsada:
Bernard Szyc, Dorota Kowalewska, Anna Urbanowska, Mariola Kurnicka, Magdalena Smuk, Marta Smuk, Paulina Łaba, Ewa Gierlińska, Marek Sadowski (ad., ), Krystyna Wodzyńska (gośc.), Krzysztof Wojciechowski, Jacek Wester, Tomasz Fogiel, Grażyna Dunal, Andrzej Popiel (gośc.), Paweł Bernaciak, Zbigniew Sikora, Aleksy Perski, Alicja Piotrowska, Agnieszka Kaczor, Tomasz Czarnecki, Jerzy Michalski, Sebastian Wisłocki
Anna Andrzejewska, Marta Bacajewska, Urszula Bańka, Dorota Białkowska, Anna Czajka, Paweł Czajka, Michał Cyran /gośc./, Ewelina Dańko, Kamil Frącek, Renia Gosławska, Ewa Gregor, Tomasz Gregor, Artur Guza, Krzysztof Kowalski, Aleksandra Meller, Karolina Merda, Rafał Ostrowski, Stavros Pittas, Sasza Reznikov, Marek Richter, Jarosław Rzepiak, Andrzej Śledź, Karolina Trębacz, Marta Vielrose, Julia Zacharek, Janusz Żak /gośc./,
Jakub Badurka (ad.), Paweł Draszba (ad.), Michał Pasternak (ad.), Bartosz Stawiński (ad.)
dzieci: Julia Totoszko, Natalia Różankiewicz
skrzypek: Joachim Łuczak, Premiera - 8 listopada 2008
Główny bohater Tewje, mieszkający wraz z żoną i pięcioma córkami w Anatewce, musi wybierać pomiędzy poszanowaniem tradycji a szczęściem dzieci. Ubogi mleczarz, któremu wiara, nadzieja i modlitwa pozwalają z pogodą ducha znosić wszelkie przeciwności losu i stawiać czoło trudnościom związanym z życiem, dokonuje wyborów i podejmuje decyzje z naturalną pogodą i wiarą w harmonię otaczającego go świata… Musical jest adaptacją powieści Szolema Alejchema, opowiadającej o losach żydowskiej rodziny, skazanej na wygnanie z rodzinnej wsi w carskiej Rosji. Skrzypek na dachu jest także obrazem przemian, upadania tradycji, o której tak wiele się mówi i która nie wytrzymuje konfrontacji z nowymi zjawiskami. Musical Skrzypek na dachu to niekwestionowane arcydzieło gatunku. Po premierze w 1964 roku, która na Broadwayu odniosła olbrzymi sukces, grany jest z wielkim powodzeniem na scenach całego świata.
Piątek, 16 maja, godz. 20:00
3 godz.10 min. (przerwa) / Duża Scena
[przedstawienie poza konkursem]
Imprezy towarzyszące 54. Kaliskim Spotkaniom Teatralnym
Wystawa „Shakespeare w Kaliszu"
Sala Bogusławskiego, Teatr im. W. Bogusławskiego w Kaliszu
Wystawa czynna 10 maja – 15 czerwca 2014
Wystawa plakatów Tomasza Wolffa
Niedziela, 11 maja, godz. 18.00, Malarnia Teatru im. W. Bogusławskiego (wernisaż)
Wystawa czynna 10 – 16 maja 2014
HITLER w OPERZE (2014)
Reżyseria Michał Grzybowski
Scenariusz Michał Grzybowski & Przemysław Pilarski, Zdjęcia Robert Mleczko, Muzyka Piotr Dziubek, Scenografia i kostiumy Marta Śniosek-Masacz, Montaż Ireneusz Grzyb p.s.m, Produkcja Studio Munka, Producent wykonawczy Wajda Studio- Joanna Szymańka, Aleksandra Orzechowska, Współfinansowanie Polski Instytut Sztuki Filmowej i Miasto Kalisz
Obsada:
Redbad Klijnstra, Maciej Marczewski, Szymon Mysłakowski, Agnieszka Dulęba-Kasza, Przemek Redkowski, Michał Wierzbicki, Zbigniew Antoniewicz, Dariusz Sosiński, Olo Janiszewski, Bożena Remelska, Maciej Grzybowski, Lech Wierzbowski, Ewa Kibler, Agnieszka Dzięcielska, Wojciech Masacz, Jacek Jackowicz, Marcin Trzęsowski, Izabela Beń, Hania Piaseczna, Małgorzata Kałędkiewicz, Kama Kowalewska, Izabela Piątkowska, Adam Szymański
Historia oparta na prawdziwym wydarzeniu. Aaron, spokojny i zamknięty w sobie śpiewak operowy z Izraela, gwiazda, której blask już dawno przygasł, przyjeżdża do Polski, do prowincjonalnego teatru, na gościnny występ. W pracownikach teatru budzi jednocześnie podziw i respekt. Aaron nie czuje się komfortowo w państwie, w którym Żydzi tyle wycierpieli, ale jako profesjonalista stara się zintegrować z zespołem. Podczas jednej z prób towarzyszy mu uczucie, że jest obserwowany. Za kurtyną zauważa osobę, która, o zgrozo, wygląda jak… Adolf Hitler. Kiedy dzieli się swoim niepokojem z dyrektorką teatru, ta uznaje, że postradał zmysły. Jednak Aaron upiera się, że padł ofiarą okrutnego żartu. Następuje eskalacja tej absurdalnej sytuacji, wywołanej mieszanką paranoi Aarona i dozą antysemityzmu, która grozi międzynarodowym skandalem i odwołaniem premiery.
Czas trwania: 30 min
Pokaz filmu "Hitler w operze" w reżyserii Michała Grzybowskiego
Poniedziałek, 12 maja, godz. 20:30, Centrum Kultury i Sztuki w Kaliszu
Pokaz przedstawień z udziałem laureatów nagród aktorskich XIII Festiwalu Teatru Polskiego Radia i Teatru Telewizji Polskiej „Dwa Teatry – Sopot 2013"
Moralność Pani Dulskiej Gabrieli Zapolskiej, scen. i reż. Marcin Wrona, 2013, czas trwania: 87 min.
Bezdech Andrzeja Barta w reżyserii autora, 2013, czas trwania: 75 min.
Wtorek, 13 maja, godz. 9:00, Malarnia Teatru im. W. Bogusławskiego
Małgorzata Stachurska - "Elementy"
Środa, 14 maja, godz. 19.00, Galeria w Hallu CKiS, ul. Łazienna 6 (wernisaż)
Wystawa czynna 14 maja – 8 czerwca 2014
Organizator: Centrum Kultury i Sztuki w Kaliszu
Po przedstawieniach w Malarni odbędą się rozmowy z ich twórcami i wykonawcami, które poprowadzi Kalina Zalewska („Teatr").
Partner medialny 54. KST: Radio Centrum
Autor:
Personalia
- promocja@rc.fm
Nazwisko:
Każde forum komentarzy umieszczone pod informacjami prasowymi na niniejszej stronie internetowej (www.rc.fm), nie jest moderowane w czasie rzeczywistym - komentarze nie są weryfikowane przed ich automatyczną publikacją. Nie jest dozwolone umieszczanie w ww. komentarzach: nazw i marek o charakterze komercyjnym, linków czy innego rodzaju przekierowań do innych stron internetowych i jakichkolwiek obiektów graficznych. Wpisy łamiące prawo należy zgłaszać na adres: adm@rc.fm. Wpisując jakikolwiek komentarz na niniejszej stronie internetowej (www.rc.fm), autor tego komentarza przyjmuje świadomie do wiadomości i świadomie akceptuje bezwarunkowe prawo właściciela niniejszej strony internetowej (www.rc.fm) do usunięcia lub modyfikacyjnego skrótu wpisanego komentarza oraz brak gwarancji zapewnienia ciągłości publikacji wpisanego komentarza, jako korespondencji niezamówionej przez właściciela niniejszej strony internetowej (www.rc.fm).
Komentarze
szkoda ze ani słòwkiem w
szkoda ze ani słòwkiem w mediach o tym najstarszym festiealu sztuki aktorskiej żenua!!!!!!