Gramy nad Prosną
3 wrz. 2014 - 16:55 – red. wydania: promocja@rc.fm
Miasto Kalisz oraz Ośrodek Sportu Rekreacji i Rehabilitacji w Kaliszu zapraszają w dniach 5 - 6 września na 8 edycję Festiwalu "Gramy nad Prosną". Celem festiwalu jest promocja najlepszych zespołów i projektów muzycznych oraz Kalisza jako miasta muzyki.
Dotychczasowa formuła Festiwalu mocno ograniczała zespołom możliwość zagrania na nim ze względu na warunek zastosowania w prezentacji instrumentów klawiszowych, Komitet Organizacyjny Festiwalu jednogłośnie zdecydował maksymalnie rozszerzyć zastaną formułę, rezygnując z tego wymogu. Teraz każdy ma szansę zaistnieć na festiwalowej scenie: blues, rock, heavy, rock progresywny, jazz...W tym roku dchodzimy od formuły klubowej prezentacji konkursowej. Aby dać możliwość dostępu do przesłuchań szerokiej rzeszy fanów postanowiliśmy zorganizować występy konkursowe w przeddzień Festiwalu na kaliskim rynku. W konkursie jury przyzna NAGRODY:
- za 1. miejsce - 5 000 zł
- za 2. miejsce - 3 000 zł
- za 3. miejsce - 2 000 zł
oraz Nagrodę specjalną dla wyróżniającego się klawiszowca - 2 000 zł
Wykaz zespołów, które zostały zakwalifikowane do przesłuchania finałowego:
De Indigo - Kalisz
Domniemani - Ostrów Wlkp
Paulski/Poncyljusz Duo - Warszawa-Wesoła
The Purple Onions - Kalisz
GOLDEN FOX -Kalisza
Blues Drawers - Poznań
Cegła - Maciejowice
Shima - Chybie, Bielsko-Biała
RED SCALP - Pleszew
Recepta- Konin
The Flash -Kalisz
PROGRAM FESTIWALU:
piątek, 5 września - Główny Rynek w Kaliszu / impreza plenerowa /
godz. 15:00 – przesłuchanie zespołów, zakwalifikowanych do konkursu na podstawie przesłanych materiałów demo
godz. 20:00 – koncert laureata z roku 2013 Zespołu 69
sobota, 6 września, Hala Kalisz Arena, ul. Hanki Sawickiej 22-24
godz. 18:00 GALA FESTIWALOWA
- ogłoszenie wyników konkursu
- występ laureata
- koncerty:
zespół BRACIA i SIOSTRY
Jan GAŁACH BAND
Grupa S B B
Warunki uczestnictwa w imprezie oraz pozostałe szczegółowe informacje dostępne są na stronie: http://www.gramynadprosna.pl
Honorowy patronat nad Festiwalem objął Prezydent Miasta Kalisza
współorganizacja: Stowarzyszenie BeKa
SBB (najpierw Silesian Blues Band, później Szukaj, Burz, Buduj – Search, Break, Build) – polski zespół rockowy założony w 1971 w Siemianowicach Śląskich przez Józefa Skrzeka, multiinstrumentalistę i wokalistę grupy. SBB w całym okresie swojej działalności rozwijał kilka stylów muzycznych: blues rock, jazz-rock czy wreszcie rock progresywny. Zespół początkowo grał jako trio towarzyszące Czesławowi Niemenowi w latach 1971-1973, jednak silnym osobowościom artystycznym Józefa Skrzeka i Czesława Niemena nie udało się długo współpracować. Drogi artystów rozeszły się, ale pozostawali w przyjaźni do śmierci Niemena, próbując nawet pod koniec lat 90. powołać fundację wspierającą młodych artystów. Pierwsza płyta, SBB, nagrana w 1974 rozeszła się błyskawicznie, osiągając na czarnym rynku cenę czterokrotnie wyższą od detalicznej. Muzyka znajdująca się na płycie, głównie bluesowo-jazzrockowa nawiązuje brzmieniem do Hendrixa, czy The Cream z silnym brzmieniem fortepianu i gitary basowej. Kolejna płyta '„Nowy Horyzont” wkracza już w brzmienia rocka progresywnego, które są obliczem zespołu do dnia dzisiejszego. Przykładem jest suita rockowa „Wolność z nami”, na której oprócz jedynych w swoim rodzaju solówek gitarowych Apostolisa słyszymy wzniosłe partie fortepianu i łagodne, intrygujące brzmienia minimooga, który staje się swego rodzaju wizytówką zespołu.
Po „Nowym Horyzoncie” przyszedł czas na dwie kolejne płyty – „Pamięć” (1976) i „Ze słowem biegnę do ciebie” (1977). Płyty to stopniowe przejście w kierunku przemyślanych kompozycji progresywnych na miarę tamtych lat. W kompozycjach słyszymy organy Hammonda, syntezatory Mooga – głownie minimooga, na których sztukę gry Józef Skrzek opanował do perfekcji. W latach 70. SBB odnosiło wielkie sukcesy nie tylko w Polsce, ale również za granicą, wiele koncertując w Czechosłowacji, Niemczech, Szwajcarii, Holandii, Belgii, Austrii, Finlandii, Szwecji, Danii czy na Węgrzech. Zespół został rozwiązany w 1980 po nagraniu płyty „Memento z banalnym tryptykiem”. Przyczyną rozwiązania zespołu było przemęczenie nieustaną 10-letnią aktywnością na scenie. Józef Skrzek tak wspomina pamiętny rok 1980 – Szarpaliśmy pomysłami i szukaliśmy dobrych rozwiązań. Brakowało nam spełnienia i prawidłowej gradacji – choćby finansowej. Ciągłe oczekiwanie na rezultaty komercyjne (...) Zaczęliśmy się frustrować do tego stopnia, że pamiętam przed wyjazdem na trasę do Beneluxów, jak kierowcy ciężarówek nie podejmowali się odpowiedzialności przewozu sprzętu, bo pękały opony na złych felgach. Po rozwiązaniu zespołu Józef Skrzek kontynuuje karierę solową, wydając w 1980 roku album solowy pt. „Józefina”, Apostolis Anthimos wyjeżdża do Grecji, aby tam pracować jako muzyk sesyjny, powracając do Polski jedynie na występy i nagrania z Tomaszem Stańko, Jerzy Piotrowski współpracuje z różnymi wykonawcami, między innymi z Kombi, Young Power czy Martyną Jakubowicz.Zespół powracał kilkakrotnie w latach dziewięćdziesiątych – kolejno w 1991, 1993, 1998 roku. Okazją do powrotu był m.in. koncert organizowany przez Franciszka Walickiego „Trzy dekady rocka w Polsce”. W latach 90. nie powstała żadna nowa płyta studyjna, natomiast zespół opublikował kilka płyt koncertowych. Spośród nich wyróżniała się „SBB w filharmonii”, planowana już od dawna przez Skrzeka. Projekt z orkiestrą symfoniczną miał powstać już przy okazji płyty „Ze słowem biegnę do ciebie”, jednak ówczesny wydawca, Polskie Nagrania, nie zdobył odpowiednich środków.
Rok 2000 to kolejny powrót zespołu na scenę rockową. W 2004 wytwórnia Metal Mind Productions wydała reedycje wszystkich katalogowanych płyt zespołu, wzbogaconych o bonusy. Tym razem zespół skrócił formy muzyczne (suity) na rzecz przemyślanych utworów rockowych. Nadal wykorzystywany był minimoog, jednak brzmienie stało się ostrzejsze, o czym świadczył utwór „Skała” z albumu „The Rock”. Do przyjaźni Józefa Skrzeka z Czesławem Niemenem nawiązywał utwór „Pielgrzym” na podstawie wiersza Cypriana Kamila Norwida. Na płycie „New Century” zespół wspominał Boba Mooga stylową kompozycją „Duch Pokoleń” – jest to zamiłowanie zespołu do instrumentów Mooga, a jednocześnie hołd złożony kultowemu wynalazcy. W piosence „Zug a zene mindenhol” z The Rock wystąpił wokalista węgierskiego zespołu Locomotiv GT Tamás Somló. Kolejnymi albumami zespołu SBB w XXI wieku, są: dostępny od 26 stycznia 2009 Iron Curtain, następnie Blue Trance (2010), oraz nagrany w duecie (bez perkusisty Gabora Nemetha) SBB (2012). 13 kwietnia 2014 roku na jubileuszowym, 50. Festiwalu Jazz Nad Odrą wystąpił reaktywowany oryginalny skład SBB z Jerzym Piotrowskim na perkusji. Zespół wykonał z towarzyszeniem muzyków NOSPR, Sławomira Piwowara i Marcina Pospieszalskiego najważniejsze kompozycje z lat 70., m.in. suitę Ze słowem biegnę do ciebie. Przez krytyków SBB często określane bywa najważniejszym polskim zespołem rockowym w historii, choć jego twórczość doceniana jest także poza granicami kraju.
Obecny skład zespołu SBB:
- Józef SKRZEK – śpiew, gitara basowa, banjo, harmonijka ustna, instrumenty
klawiszowe, kontrabas, instrumenty perkusyjne (od 1971)-
- Apostolis „Lakis” ANTHIMOS – gitara, buzuki, perkusja, instrumenty perkusyjne,
gitara basowa, instrumenty klawiszowe (od 1971)
- Jerzy „Keta” PIOTROWSKI – perkusja, instrumenty perkusyjne (1971-1994, od 2014)
/za Wikipedia/
JAN GAŁACH - nie ma w tym kraju drugiego równie wszechstronnego muzyka jak on. Skrzypek, cajonista, gitarzysta, klawiszowiec, wokalista, kompozytor, autor piosenek, wyrazista osobowość i jeden z niewielu artystów, który swoim charakterystycznym stylem gry i charyzmą sceniczną od razu budzi niekłamany podziw swoich słuchaczy i zaskarbia sobie ich sympatię. Rock, blues, jazz... w każdym z tych gatunków muzyki świetnie się znajduje, ale w każdym zagranym przez niego utworze słychać jego charakterystyczny styl. W prestiżowym plebiscycie "Blues TOP" kwartalnika "Twój Blues" wielokrotnie zajmował czołowe miejsca w kategorii "Instrumenty różne", a w 2007 i 2010 został instrumentalistą roku. Jego talent został dostrzeżony przez Dereka Trucksa - światowej sławy gitarzystę. Znalazł się w pierwszej piątce międzynarodowego konkursu organizowanego przez członków zespołu The Derek Trucks Band i portal Indaba Music.
W trakcie swojej wieloletniej kariery muzycznej występował zarówno w kraju, jak i za granicą, wspólnie z gwiazdami scen całego świata muzyki. Do tych najważniejszych można zaliczyć - Carlos Johnson, Barry Richman, Cocotier (z którym odbył europejską trasę koncertową w 2007), Oliver Mally (trasa po całej Polsce), Acid Drinkers (świetnie przyjęta płyta "Fish Dick Zwei"), Martyna Jakubowicz (członek zespołu w latach 2006-2009, płyty " 30 urodziny" i "Okruchy życia"), Cree (DVD "15 lecie"), Schau Pau Acoustic Blues (trasa po Polsce i Niemczech, płyty "Live" i "Antologia Polskiego Bluesa"), Gang Olsena, Jerzy Styczyński, Plateau, Koniec Świata (płyty "Kino Mockba" i "Burgerbar"), Joanna Pilarska (członek zespołuod 2009), Śląska Grupa Bluesowa, Józef Skrzek, Jerzy Kawalec, J.J. Band (płyta "Blues") i wielu, wielu innych.... W ankiecie czytelników kwartalnika „Twój Blues” Jan Gałach Band wybrany „Zespołem Roku 2013”. To jedyny zespół w Polsce grający na stałe z dwiema perkusjami. We wrześniu ubiegłego roku ukazała się płyta „Jan Gałach & Friends”, będąca uwieńczeniem pracy zespołu oraz kilku zaprzyjaźnionych muzyków.
The Jan GAŁACH BAND powstał z inicjatywy lidera zespołu Janka Gałacha.
Tworzący go muzycy to doświadczeni instrumentaliści:
Jan Gałach - skrzypce - wiecznie śpiący „Jane Ahonen”.
Karolina Cygonek - wokal
Marek Kobus - gitara
Marek Idzik - bas
Borys Sawaszkiewicz - klawisze
Michał Bocek - perkusja
Patryk Głyk - perkusja
BRACIA i SIOSTRY - zespół rozpoczął swoją oficjalną działalność 11 listopada 2005 r. Nazwa zespołu pochodzi od tytułu znakomitej płyty formacji The Allman Brothers Band, "Brothers and Sisters". Początkowo koncerty bazowały na repertuarze wspomnianego już The Allman Brothers Band, ale wkrótce członkowie "Braci i Sióstr" zaczęli komponować własne utwory i prezentować je szerszej publiczności. W 2006 roku muzycy nagrali swoją pierwszą płytę zatytułowaną "DEMO, czyli antidotum na stres", na którą składało się 6 autorskich kompozycji. Kolejny (2007) rok zaowocował licznymi nagrodami na takich festiwalach, jak m.in.:
Festiwal im. Miry Kubasińskiej "Wielki Ogień" w Ostrowcu Świętokrzyskim - wyróżnienie wokalisty;
Blues w Ostródzie – I miejsce
Dziewiąty Tyski Festiwal Muzyczny im. Ryska Riedla" w Tychach – I miejsce
Blue Blues Festiwal w Częstochowie – I miejsce
Galicja Blues Festiwal w Krośnie – I miejsce
Festiwal im. Pawła Bergera "Gramy nad Prosną" w Kaliszu – I miejsce
Zdobycie pierwszych nagród na tak wielu festiwalach umożliwiło artystom pozyskanie licznych fanów oraz utorowało im drogę na sceny w całym kraju. W roku 2008 Polskie Radio Białystok wydało ich koncertową płytę "...jak żywi" którą nagrali z gościnnym udziałem znakomitego gitarzysty Marka Raduli. Utwór z tej płyty pt. "Czasami, czyli jak to w życiu" znalazł się na wydanej w 2008 roku "Antologii Polskiego Bluesa" na płycie "Blues z oklaskami". Kolejne lata działalności to nieustanna walka ze stabilnym składem zespołu, który ostatecznie wykrystalizował się w 2012 roku. Na początku 2014 roku zarejestrowali 5 nowych kompozycji, które są zaczątkiem do 3 już płyty zespołu. Nad którą obecnie pracują. Koncertowali i koncertują zarówno w kraju jak i za granicą w klubach i na festiwalach. Odbyli również tygodniowe tourne po Chicago w Stanach Zjednoczonych, gdzie oprócz koncertów w klubach, zagrali na wspaniałej scenie w Millenium Park podczas Polish Day.
Obecny sklad zespolu:
Krzysiek "Gregor" Gregorkiewicz - wokal
Pawel "Szucher" Szuszkiewicz - gitary, slide
Tomek Gąsowski - gitara basowa
Marek Raczkowski - klawisze
Mirek Kozioł - perkusja
/ za www.braciaisiostry.com /
Partner medialny: Radio Centrum 106,4 Fm
Autor:
Personalia
- promocja@rc.fm
Nazwisko:
Każde forum komentarzy umieszczone pod informacjami prasowymi na niniejszej stronie internetowej (www.rc.fm), nie jest moderowane w czasie rzeczywistym - komentarze nie są weryfikowane przed ich automatyczną publikacją. Nie jest dozwolone umieszczanie w ww. komentarzach: nazw i marek o charakterze komercyjnym, linków czy innego rodzaju przekierowań do innych stron internetowych i jakichkolwiek obiektów graficznych. Wpisy łamiące prawo należy zgłaszać na adres: adm@rc.fm. Wpisując jakikolwiek komentarz na niniejszej stronie internetowej (www.rc.fm), autor tego komentarza przyjmuje świadomie do wiadomości i świadomie akceptuje bezwarunkowe prawo właściciela niniejszej strony internetowej (www.rc.fm) do usunięcia lub modyfikacyjnego skrótu wpisanego komentarza oraz brak gwarancji zapewnienia ciągłości publikacji wpisanego komentarza, jako korespondencji niezamówionej przez właściciela niniejszej strony internetowej (www.rc.fm).
Komentarze
Ile kosztują nas te występy .
Ile kosztują nas te występy ....ile darmowych wejściówek bedzie ....
Matko boska, jak można tak
Matko boska, jak można tak naród ogłupiać….Mistrzostwa to świata w pociąganiu za łby i mokre sny o nowym porządku kalisza i okolic przyległych przy pięknym zapachu smażonej cebuli. Odżywają zatem neofeudalne zapędy potomków czeladnych naszych. Czy wszyscy znowu damy się zatem im ogłupić ?