Teatralny marzec

Repertuar Teatru im. W. Bogusławskiego w Kaliszu

SZCZEGÓŁOWY REPERTUAR WRAZ Z OPISAMI SZTUK ZNAJDZIESZ ----> TUTAJ

Francis Veber Plotka / Le Placard /
Przekład Barbara Grzegorzewska, Reżyseria i opracowanie muzyczne Norbert Rakowski, Scenografia i kostiumy Wojciech Stefaniak
Obsada
Izabela Beń, Agnieszka Dulęba-Kasza, Agnieszka Dzięcielska, Izabela Piątkowska, Zbigniew Antoniewicz, Remigiusz Jankowski, Szymon Mysłakowski, Dariusz Sosiński, Marcin Trzęsowski, Michał Wierzbicki, Lech Wierzbowski, Bartłomiej Grzesznik/Stefan Kucharski
Plotka to spektakl, który ujawnia jak łatwo ulegamy mechanizmom interesownego myślenia po to by podołać współczesnemu wymaganiu atrakcyjności. W naszym świecie szczerość, szlachetność i prostoduszność nie mają racji bytu. Asertywność jest potężną siłą. Liczy się tylko efekt, choćby iść "po trupach"! Bohaterem jest przeciętny, normalny facet. Grozi mu utrata pracy, odchodzi od niego żona - życie wymyka mu się z rąk. Taka sytuacja może przydarzyć się każdemu z nas. Co można wtedy zrobić? Czy dopiero gdy stracimy wszystko, stajemy się zdolni do czegokolwiek? Bohater Plotki nie mając nic do stracenia decyduje się na ryzykowny krok, który uruchamia serię absurdalnych i chwilami zabawnych zdarzeń. On nadal pozostaje tym samym nieśmiałym człowiekiem. To, co się zmienia, to spojrzenia innych...
Premiera: grudzień 2012 Duża Scena

Trzy po trzy wg Aleksandra Fredry

Reżyseria Rudolf Zioło, Scenografia Wojciech Stefaniak, Muzyka Bolesław Rawski, Współpraca choreograficzna Szymon Mysłakowski, Światła Mateusz Wajda
Obsada
Ewa Kibler, Kama Kowalewska, Izabela Piątkowska, Zbigniew Antoniewicz, Grzegorz Gzyl, Jacek Jackiewicz, Wojciech Masacz, Szymon Mysłakowski, Marek Szkoda, Marcin Trzęsowski, Lech Wierzbowski
W spisanych po latach w Trzy po trzy wspomnieniach Aleksandra Fredry krzyżują się perspektywy, style, oceny. Przeżycia idealistycznie nastrojonego młodzieńca, zanotowane przez człowieka doświadczonego już życiem, z heroicznych mitów i ulotnych wizji wolności przeradzają się w gorzki rozrachunek z historią i narodem, w groteskowy obraz współziomków, którzy są jak „pierogi z pawimi piórami”. Dla Rudolfa Zioło pamiętniki Fredry są pretekstem do mówienia o nas dzisiaj. Dwanaście scen z tańcem i śpiewem to próba sklecenia groteskowego portretu nas samych, którzy nie wiemy „czy jesteśmy Wschodem Zachodu, czy raczej Zachodem Wschodu”, „przed siebie patrzeć, czy tylko pod nogi”.
Premiera: wrzesień 2012 Duża Scena

Paul Pörtner Szalone nożyczki / Shear madness /
Przekład Elżbieta Woźniak, Reżyseria i opracowanie muzyczne Marcin Sławiński, Scenografia Wojciech Stefaniak
Obsada: Agnieszka Dulęba-Kasza, Agnieszka Dzięcielska, Zbigniew Antoniewicz, Wojciech Masacz, Szymon Mysłakowski, Michał Wierzbicki
Szalone nożyczki to jedna z najpopularniejszych komedii kryminalnych ostatniego dwudziestolecia – w 1997 wpisano ją do światowej księgi rekordów Guinnesa jako najdłużej bez przerwy graną sztukę (niebędącą musicalem) na scenach amerykańskich. Jej atrakcyjność polega na tym, że realizatorzy i wykonawcy zawsze sytuują akcję sztuki „tu” i „teraz”, aby widzowie mogli rozpoznawać w przedstawieniu specyfikę swojego miasta, jego instytucje oraz znanych mieszkańców. Czytelność uwarunkowań lokalnych jest ważna dlatego, że publiczność staje się współwykonawcą spektaklu i ma swój udział w rozwiązywaniu kryminalnej zagadki. Ten interaktywny teatr dzięki zaangażowaniu widzów każdego wieczoru ma inny przebieg, dlatego warto obejrzeć Szalone nożyczki kilka razy.
Premiera: styczeń 2009 120 min ( przerwa ) Duża Scena

Piotruś Pan wg Peter Pan Jamesa Matthew Barriego w przekładzie M. Słomczyńskiego

Adaptacja tekstu i reżyseria Michał Derlatka, Dramaturgia Jorge Gallardo Altamirano, Scenografia, kostiumy, lalki Michał Dracz, Muzyka KARBIDO (Igor Gawlikowski, Michał Otwinowski), Ruch sceniczny Krzysztof Baliński, Reżyseria światła Alicja Pietrucka
Obsada:
Izabela Beń, Małgorzata Kałędkiewicz, Ewa Kibler, Zbigniew Antoniewicz, Maciej Grzybowski, Michał Grzybowski, Jacek Jackowicz, Wojciech Masacz, Szymon Mysłakowski, Dariusz Sosiński, Marcin Trzęsowski, Michał Wierzbicki, Lech Wierzbowski
oraz
Błażej Bażant, Łukasz Bończyk, Wiktor i Igor Jędrusik, Kacper Goździewicz, Mateusz Grabiński, Kacper Lazarek, Jakub Mróz, Adam Paczkowski, Sebastian Pawlak, Maciek Pietrasik, Jakub Zachara

Scenariusz przedstawienia Piotruś Pan, czyli żegnaj Nibylandio oparty jest na znanej od stu lat książce Jamesa Matthew Barriego w przekładzie Macieja Słomczyńskiego Przygody Piotrusia Pana, której akcja rozgrywa się w krainie dziecięcej szczęśliwości – Nibylandii. Nie obowiązują w niej prawa respektowane przez dorosłych, a jej granice wyznacza jedynie wyobraźnia małych bohaterów. Życie w Nibylandii to ciąg nieustannych przygód i wywołujących dreszcz strachu spotkań z zagrażającymi jej piratami. Tytułowy bohater jest chłopcem, który nigdy nie dorasta i to on wraz z wróżką Dzwoneczkiem jest przewodnikiem po tajemniczej krainie, nauczycielem latania oraz sprawcą niewiarygodnych przygód. Choć wszystkich jego towarzyszy czeka dorosłość i pożegnanie z Nibylandią, opuszczą tę czarowną krainę z doświadczeniami przydatnymi w dorosłym życiu – potrafią docenić przyjaźń, lojalność i bezpieczeństwo rodzinnego domu.

Premiera: październik 2011 Duża Scena

Ray Cooney Mayday / Run for Your Wife! /

Przekład Elżbieta Wozniak, Reżyseria Igor Michalski, Scenografia Wojciech Stefaniak
Obsada
Agnieszka Dulęba-Kasza, Kama Kowalewska, Zbigniew Antoniewicz, Michał Grzybowski, Jacek Jackowicz, Remigiusz Jankowski, Szymon Mysłakowski, Marcin Trzęsowski

Zazwyczaj skłonni jesteśmy myśleć, że życie z nami igra, że sprawia nam niespodzianki i stawia w niewygodnych sytuacjach. Ale czy sami nie stwarzamy podstaw dla takich życiowych scenariuszy? Dowodzi tego sztuka angielskiego komediopisarza Raya Cooneya. Precyzyjnie zaplanowanemu życiu jej bohatera, londyńskiego taksówkarza Johna Smitha, grozi kompletna ruina z powodu przypadkowego wydarzenia. Musi on wykazać się dużym sprytem, niezłym refleksem i sporą wyobraźnią, by wybrnąć z pozornie komicznych opresji, w rzeczywistości zapowiadających nieuchronną katastrofę małżeńską, a nawet dwie katastrofy.
Pojawienie się komedii Raya Cooneya na kaliskiej scenie zapowiada, że zostanie tu na dłużej. Od czasu polskiej prapremiery w 1992 roku sztuka ta była w repertuarze ponad dwudziestu polskich teatrów. Na przedstawieniach Mayday wrocławska publiczność wypełnia widownię Teatru Polskiego od osiemnastu lat!

Premiera: kwiecień 2010 100 min Duża Scena

Tadek Niejadek (wg Wandy Chotomskiej)

Scenariusz i reżyseria Małgorzata Kałędkiewicz, Aranżacje piosenek Dawid Gwiaździński i Patryk Palaś
Lalki, kostiumy i formy plastyczne Jolanta Pawłowska, Marek Aronowski, Barbara Przybyła, Małgorzata Kałędkiewicz i Jakub Kęszycki.
Obsada Agnieszka Dulęba-Kasza, Małgorzata Kałędkiewicz, Kama Kowalewska, Bożena Remelska
Kochane dzieci!
Odgrzewam w kuchni po kilka razy
rosół z kluskami, marchew i zrazy.
Już przez pomyłkę i kompot grzeję...

- któż nie zna tych problemów? Nie tylko babcia Tadeuszka biedzi się i martwi, gdy wnuczek nie je. A jakież to utrapienie dla samych dzieci. Czy jest na to rada? Oczywiście, znalazła ją Wanda Chotomska, która zna wszystkie zmartwienia babć, dziadków, rodziców i dzieci. Znaleźli ją także twórcy przedstawienia TADEK NIEJADEK. Ta sceniczna bajka opowiada przewrotną historię o chłopcu, który nie chciał jeść, ciągle psocił i stawał się coraz lżejszy, aż w końcu został porwany przez balonik. Babcia i Dziadek Tadka oraz inni bohaterowie razem z dziećmi na widowni będą szukać sposobu, by sprowadzić Tadka na ziemię. Przy okazji dowiedzą się jak należy się zdrowo odżywiać, dlaczego jest nam potrzebny ruch na świeżym powietrzu, a także nauczą się, jak należy się zachowywać w trudnych sytuacjach życiowych. Będzie to wesoła i kolorowa opowieść, wciągająca do zabawy także publiczność.
Premiera: grudzień 2012 Scena Kameralna.

Czarodziejskie sztuczki (wg Stoliczku, nakryj się! W. i J. Grimm)

Adaptacja sceniczna Dariusz Sosiński, Kostiumy Ewa Kibler, Muzyka Marcin "Sosna" Sosiński, Oprawa, nagranie i fx Studio "Sonda"
Obsada: Dariusz Sosiński, Lech Wierzbowski, Ewa Kibler
....Kiedy w piękne słoneczne południe powracający do domu pan Janek ujrzał gospodę "Pod kogutem", zapragnął odpocząć chwilkę przed dalszą drogą. Wtedy źli gospodarze w chytry sposób przywłaszczają sobie czarodziejskie sztuczki, jakie otrzymał pan Janek za swoja ciężką pracę od starego dziadka z siwą brodą. W końcu jednak zło zostaje ukarane, a sprawiedliwość zwycięża! Jest to bardzo pouczająca opowieść według bajki Stoliczku, nakryj się! Wilhelma i Jakuba Grimm dla widzów od 3 do 103 lat.
Czas trwania spektaklu 45 min . Scena Kameralna

Abonament na szczęście - Wieczór piosenek Agnieszki Osieckiej

Śpiewa Agnieszka Dulęba-Kasza
Fortepian Milena Antoniewicz
Gitara, harmonijka Przemysław Burek
Opieka artystyczna Maciej Grzybowski

Abonament na szczęście to koncert, na który składają się utwory Agnieszki Osieckiej.
W programie znajdują się doskonale wszystkim znane piosenki: Szpetni czterdziestoletni, Widzisz mała, Wariatka tańczy czy Uciekaj moje serce z repertuaru Seweryna Krajewskiego, motyw przewodni popularnego serialu Jan Serce.
Utwory Osieckiej śpiewała cała Polska, czasem nie wiedząc, że to właśnie ona jest autorką tekstu. W Teatrze Bogusławskiego piosenki Osieckiej śpiewa Agnieszka Dulęba-Kasza, doskonale znana kaliszanom z Szalonych nożyczek jako Baśka Markowska. Towarzyszą jej Milena Antoniewicz na fortepianie i Przemysław Burek na gitarze oraz harmonijce.

Drogi widzu - odpocznij z nami przy dobrej muzyce i daj się ponieść emocjom. Zapraszamy.

Czas trwania: 55 min. Scena Kameralna

Gerald Sibleyras Napis / L`Inscription /
Przekład: Barbara Grzegorzewska, Reżyseria i opracowanie muzyczne Norbert Rakowski, Scenografia i kostiumy Wojciech Stefaniak
Obsada: Aleksandra Domańska / Zofia Zoń, Agnieszka Dzięcielska, Bożena Remelska, Maciej Grzybowski, Michał Wierzbicki, Maciej Więckowski
Sztuka Napis miała swoją polską prapremierę w 2005 roku w Teatrze Współczesnym w Szczecinie i od tej pory wystawiana była na naszych scenach już siedem razy. Jej akcja rozgrywa się współcześnie w mieszczańskim środowisku Paryża, w mieszkaniach trzech sąsiadujących ze sobą małżeństw. Pozornie błaha sprawa, brzydki napis w windzie i próba wyjaśnienia przez jednego z bohaterów przyczyn jego pojawienia się, prowadzą do kryzysu. Sytuacja ta ujawnia powierzchowność i płytkość kontaktów międzyludzkich ledwie maskowanych konwenansami towarzyskimi, polityczną poprawnością i głoszeniem zasad nowoczesnego życia. Doskonałe dialogi, napisane w stylu lekkiej, dobrze skrojonej sztuki , odsłaniają w istocie przesądy, obsesje i głupotę broniących swego stylu życia mieszczan. Gerald Sibleyras, bezlitosny krytyk współczesnego społeczeństwa, pokazuje jak przy pomocy języka fałszujemy rzeczywistość i ostrzega przed niebezpieczeństwem utraty niezależności wobec unifikujących postaw i zachowań narzucanych nam przez innych.
Premiera: grudzień 2011 Scena Kameralna

Partner medialny: Radio Centrum

Autor: 

Personalia

e-mail
promocja@rc.fm

Nazwisko: 

Promocja Radia Centrum

Każde forum komentarzy umieszczone pod informacjami prasowymi na niniejszej stronie internetowej (www.rc.fm), nie jest moderowane w czasie rzeczywistym - komentarze nie są weryfikowane przed ich automatyczną publikacją. Nie jest dozwolone umieszczanie w ww. komentarzach: nazw i marek o charakterze komercyjnym, linków czy innego rodzaju przekierowań do innych stron internetowych i jakichkolwiek obiektów graficznych. Wpisy łamiące prawo należy zgłaszać na adres: adm@rc.fm. Wpisując jakikolwiek komentarz na niniejszej stronie internetowej (www.rc.fm), autor tego komentarza przyjmuje świadomie do wiadomości i świadomie akceptuje bezwarunkowe prawo właściciela niniejszej strony internetowej (www.rc.fm) do usunięcia lub modyfikacyjnego skrótu wpisanego komentarza oraz brak gwarancji zapewnienia ciągłości publikacji wpisanego komentarza, jako korespondencji niezamówionej przez właściciela niniejszej strony internetowej (www.rc.fm).

Komentarze